17 Şubat 2013 Pazar

Cimri Çizgi Roman Yayıncıları..




   Bizim nesil anne-babaları niyeyse çizgi romanlara hep olumsuz baktılar. (Genelleme ben ve çevremden örnekler ile sınırlı, elbetteki farklı aileler de vardır). Amaçları bizi biraz şiddetten uzak tutmaktı herhal, ama şimdiki çocukların izlediklerini görünce ne düşünüyorlar merak ediyorum.

   İlkokul 3. sınıfta iken İstanbul’a taşındık. Bir sene süren kısa bir alışamama süreci idi, neyse, annem fen lisesinde öğretmendi, okul çıkışında kardeşimle fen lisesinin yolunu tutar, annemin dersleri bitene kadar okulda takılırdık. Kardeşim öğretmenler odasında oyalanırken ben bahçede ağaçların arasında kendimce maceralar yaşardım. Bir gün öğrenci yurtlarının çevresinde dolaşırken otların arasında Teksas çizgi romanından parçalar buldum. O zamanki tahminime göre nöbetçi öğretmenlere yakalanmamak için öğrenciler camdan atıyorlardı. Toparladığım parçaları nasıl merak, nasıl zevkle okumuştum anlatamam. Eve götürdüğümde annemin çizgi romanların gözümü bozacağı için okumamam gerektiğini söylediğinde ne hayal kırıklığına uğramıştım. İlk anne sözü dinlememe olabilir ama her annemin yanına gittiğimde bahçeden çizgi roman toplamaya ve okumaya devam ettim. Çoğu macera yarım kalıyordu ama Zagor, Teksas, Tom Miks, Kaptan Swing,Çiko,Suzi, Konyakçı, Gamlı Baykuş, Ontario Kurtları, Kırmızı Urbalılar, Puik......

    Sonra İstanbul hayatımız bitti, Niğde’de eve Milliyet Çocuk  alınmaya başlandı, artık Şimşek Santrafor ve Red Kit dönemi başlamıştı. Renkli oldukları için bu dergiler göz bozmuyor diye düşünmüştüm. 

    Sınıfta göz taraması yapıldığında gözümün bozuk olduğunu öğrendiğimde bunu siyah beyaz çizgi romanlara bağlamıştım. O dönem gözlükten hiç haz etmedim, cepte taşınıp ihtiyaç durumunda kullanılabilecek kadar azdı göz numarası, fakat yan sınıftaki ‘şişe dipli gözlüklü’ çocuk gözümün önüne hep ve bir daha yıllarca çizgi roman okumadım.

            Cimri yayıncılar, gözümü bozmaya ne hakkınız vardı? renkli yapsaydınız ya çizgi romanları...








               Not:  http://hayalkahvem.blogspot.com ' dan çizgi roman ile ilgili yazılardan sonra aklıma geldi 
         çizgi  roman evveliyatım. 

2 yorum: